Met een gerust hart kleien dankzij SES Creative

Boerderij kleipers met dierengeluiden

Enschede, maart 2018. Dat SES Creative veel waarde hecht aan de kwaliteit en veiligheid van zijn producten is geen geheim. Zo bevat onder andere de klei van de Nederlandse speelgoedproducent een groot aantal kwaliteitslabels. Deze gelden voor zowel de gewone kleisets als voor de speelsets, zoals de gloednieuwe Boerderij kleipers met dierengeluiden.

Volledig zorgeloos kleien

Dierproefvrij ontwikkeld, parabenenvrij, hypoallergeen en makkelijk uitwasbaar – bij de ontwikkeling en productie SES klei wordt veel rekening gehouden met mens en dier. Daarnaast heeft de klei van SES Creative nog een groot pluspunt: in vergelijking met klei van de meeste andere producenten is SES klei glutenvrij.

kwalitietslabels klei

Voedselintolerantie is een belangrijk thema geworden en dit houdt ook veel ouders bezig. Natuurlijk is klei geen voedsel, maar kleine kinderen hebben wel de neiging om alles in hun mondje te stoppen. Daarom wordt alle klei van SES Creative preventief erg zout gemaakt, zodat kinderen het meteen uitspugen wanneer ze het in hun mond stoppen. Mocht een kindje, ondanks de extreem zoute smaak, toch een beetje klei eten, hoeven ouders van kinderen met glutenintolerantie (Coeliakie) zich dankzij het glutenvrije recept geen zorgen te maken. Voor hen biedt SES een goed alternatief voor de gebruikelijke klei.

Dieren kleipers met geluidseffect

Deze unieke kleipersset van SES Creative biedt naast glutenvrije klei een hoop dier00439 Boerderij kleipers met dierengeluidenenkleiplezier. Met behulp van de speciale kleipers in de vorm van een boerderij kan je je favoriete dieren maken die je op het erf en in de wei tegenkomt. Kies tussen een schaap, koe of varken. Je hoeft alleen het vormpje in de kleipers te plaatsen en de klei klaar te leggen. Druk dan op het dak van de boerderij en je kleidiertje is klaar. Maar dat is nog niet alles: als je het dak van de boerderij naar beneden drukt, klinkt het geluid dat bij het gekozen dierenvormpje hoort. Herken jij ze al? De set bestaat uit een op batterijen werkende boerderij, een kleipers met accessoires en klei in de kleuren wit, bruin en roze en een instructieboekje.

SES Creative is een innovatief familiebedrijf dat creatief en educatief speelgoed voor meisjes en jongens van 1 tot 12 jaar produceert. Het bedrijf is gevestigd in Enschede, heeft ca. 75 werknemers en produceert meer dan 500 verschillende producten die verkocht worden in meer dan 70 landen wereldwijd. De onderneming werd in 1972 opgericht door de familie Scholtz met als doel het speelplezier te koppelen aan veiligheid en kwaliteit en daarbij de ontwikkeling van kinderen te stimuleren. Alle producten zijn “Made in Holland”, van ontwikkeling tot productie en distributie.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie en/of het opvragen van beeld- en videomateriaal kunt u contact opnemen met de marketingafdeling van SES Creative, via marketing@ses.nl. Wij beantwoorden graag uw vragen.